Wydatki sfinansowane z dotacji pochodzących z instytucji zewnętrznych (np. z UE) nie mogą być traktowane jako koszt uzyskania przychodu w tej części, w której zostały dofinansowane. Oznacza to, że wydatek może być kosztem uzyskania przychodu w tej części, w której zakup środka trwałego nie został objęty dotacją.
W przypadku środka trwałego odpis amortyzacyjny środka trwałego może stanowić koszt uzyskania przychodu tylko w tej części, w której zakup środka trwałego nie został objęty dotacją.
Aby wyposażenie i środek trwały zakupione ze środków w części lub całości pochodzących z dotacji poprawnie dodać do systemu (zaksięgować) należy na formularzu zakupu środka trwałego lub wyposażenia zaznaczyć opcję „Zakup z dotacji”. Po jej zaznaczeniu wyświetli się dodatkowe pole „Wysokość dofinansowania”, w którym należy podać w procentach, jaka część wydatku została dofinansowana dotacją.
Po zapisaniu nowego wydatku:
- wartość netto wyposażenia zostanie zarejestrowana w KPiR tylko w tej części, która nie została objęta dotacją. Dla środków trwałych w KPiR będzie rejestrowane generowane cyklicznie (np. co miesiąc) umorzenie środka trwałego, ale też w części nie pochodzącej z dotacji;
- w Ewidencji VAT zakupów VAT zostanie zaksięgowany w pełnej wartości (dofinansowanie nie ma wpływu na zapis).