Począwszy od deklaracji VAT za styczeń 2018 roku plik JPK VAT powinien być co miesiąc wysyłany przez mikroprzedsiębiorców drogą elektroniczną do systemu elektronicznego Ministerstwa Finansów. Poniżej dowiesz, jak spełnić ten obowiązek w TaxWeb.
Generowanie nowego pliku JPK VAT.
Otwórz zakładkę DEKLARACJE > VAT a następnie kliknij w pomarańczowy przycisk DODAJ. W rozwiniętej liście wybierz JPK VAT.
W wyświetlonym okienku wybierz okres rozliczeniowy, za który chcesz wygenerować nowy plik JPK VAT.
Po kliknięciu WYKONAJ. Wyświetli się Rejestr deklaracji VAT z dodanym plikiem JPK VAT za wybrany okres rozliczeniowy.
Po kliknięciu w nazwę okresu rozliczeniowego lub w typ deklaracji automatycznie pobierzesz plik JPK VAT na dysk, na przykład w celu archiwizacji.
Korekta JPK VAT
Jeśli chcesz wygenerować korektę do pliku JPK VAT, po prostu wygeneruj kolejną jego wersję. System automatycznie nada plikowi kolejny numer.
Wysyłka nowego pliku JPK VAT
W Rejestrze deklaracji VAT zaznacz checkbox w wierszu pliku JPK VAT, który chcesz wysłać do urzędu skarbowego. Następnie po kliknięciu w przycisk AKCJE wybierz funkcję WYŚLIJ DO URZĘDU.
Możesz wysłać jednocześnie kilka dokumentów, np. deklarację VAT-7 i plik JPK VAT. W tym celu zaznacz w rejestrze więcej niż jeden dokument.
Wyświetli się okno wyboru sposobu wysyłki pliku do urzędu skarbowego. Wybierz PODPIS TAXWEB. Metoda wysyłki pliku JPK VAT za pomocą danych weryfikujących została niedopuszczona przez Ministerstwo Finansów.
Po kliknięciu WYKONAJ rozpocznie się proces wysyłki pliku do systemu informatycznego Ministerstwa Finansów. Kolejne etapy wysyłki są sygnalizowane aktualnym statusem w kolumnie Status.
Jeśli wysyłany plik zostanie przyjęty przez system Ministerstwa Finansów, status wysyłki pliku zmieni się na POTWIERDZONE-PRZYJĘTO oraz obok statusu wysyłki wyświetli się ikonka poboru UPO (Urzędowego Potwierdzenia Odbioru).