Jak zaksięgować wydatek?
Krok 1 – Kokpit
- kliknij przycisk +DODAJ,
- z listy rozwijanej z kolumny WYDATKI wybierz typ dokumentu wydatku.
Dodawanie wydatku możesz również zainicjować przyciskiem DODAJ WYDATEK w zakładce WYDATKI > REJESTR WYDATKÓW.
Krok 2 – Formularz nowego wydatku
- w polu SCHEMAT KSIĘGOWY wybierz pozycję WYDATKI ZWIĄZANE Z PROWADZENIEM DZIAŁALNOŚCI,
- w polu OPIS WYDATKU wybierz pozycję z listy PROMOCJA I REKLAMA (możesz wpisać inny opis wydatku, w tym celu wybierz przycisk w tym polu AKCJE > DODAJ NOWY, wpisz nowy opis i zapisz – nowy opis zostanie dodany do listy, aby mógł zostać ponownie użyty),
- pozostałe pola wypełnij danymi z wydatku,
- zapisz wydatek.
Po zapisaniu wydatek zostanie:
- dodany do REJESTRU WYDATKÓW, aby wydatek był widoczny w rejestrze należy ustawić okres rozliczeniowy zgodny z datą otrzymania wydatku.
- zapisany w KPIR w kolumnie nr 13 z datą wystawienia wydatku,
- zapisany w EWIDENCJI VAT ZAKUPÓW z datą otrzymania wydatku.
Pomocne informacje
Wydatki na reprezentację, w przeciwieństwie do wydatków na reklamę, nie są uznawane za koszt, np:
- wydatki związane z podejmowaniem kontrahentów, np. koszt noclegu, bankietów, udziału w imprezach kulturalnych i rozrywkowych, prezenty nieoznakowane trwale logiem firmy;
- wydatki na ubiór reprezentacyjny pracowników, nieoznakowany trwale logiem firmy;
- wydatki na organizację jubileuszu firmy;
- wydatki na wystrój firmy i zagospodarowanie terenu wokół firmy, które odbiega od zwyczajowo przyjętego w danej branży lub okolicy.
Reklama polega na nakłanianiu do nabycia produktów podmiotu, np. poprzez akcje promocyjne, materiały reklamowe, flagi, ale także udział np. w targach, podczas których następuje bezpośredni kontakt z ewentualnym klientem i nakłanianie go do nabycia produktów.