Błędne dane kontrahenta na fakturze

Błędne dane kontrahenta na fakturze kontrahenta można poprawić na dwa sposoby.

Sposób 1 – aktualizacja danych w Karcie kontrahenta

Należy wykonać czynności:

  • fakturę z błędnymi danymi kontrahenta należy usunąć,
  • następnie należy poprawić dane kontrahenta w Karcie kontrahenta w zakładce Kokpit > Kontrahenci korzystając z funkcji Modyfikuj,
  • wystawić nowa fakturę z poprawnymi danymi kontrahenta.

Sposób 2 – wystawienie Noty korygującej

Ze Sposobu 1 można skorzystać tylko w przypadku, jeśli za okres, w którym została wystawiona faktura (miesiąc lub kwartał) nie została jeszcze wyliczona zaliczka na PIT i/lub wygenerowana/wysłana do urzędu deklaracja VAT-7. W takiej sytuacji usunięcie faktury nie jest możliwe. W takiej sytuacji należy do faktury wystawić i dostarczyć kontrahentowi Note korygującą, która służy do poprawiania oczywistych pomyłek, nie związanych z wartościami pozycji sprzedawanymi na fakturze.

Oczywiście należy również poprawić dane kontrahenta w Karcie kontrahenta, aby uniknąć w przyszłości podobnych pomyłek.

Scroll Up