Błędne dane kontrahenta na fakturze kontrahenta można poprawić na dwa sposoby.
Sposób 1 – aktualizacja danych w Karcie kontrahenta
Należy wykonać czynności:
- fakturę z błędnymi danymi kontrahenta należy usunąć,
- następnie należy poprawić dane kontrahenta w Karcie kontrahenta w zakładce Kokpit > Kontrahenci korzystając z funkcji Modyfikuj,
- wystawić nowa fakturę z poprawnymi danymi kontrahenta.
Sposób 2 – wystawienie Noty korygującej
Ze Sposobu 1 można skorzystać tylko w przypadku, jeśli za okres, w którym została wystawiona faktura (miesiąc lub kwartał) nie została jeszcze wyliczona zaliczka na PIT i/lub wygenerowana/wysłana do urzędu deklaracja VAT-7. W takiej sytuacji usunięcie faktury nie jest możliwe. W takiej sytuacji należy do faktury wystawić i dostarczyć kontrahentowi Note korygującą, która służy do poprawiania oczywistych pomyłek, nie związanych z wartościami pozycji sprzedawanymi na fakturze.
Oczywiście należy również poprawić dane kontrahenta w Karcie kontrahenta, aby uniknąć w przyszłości podobnych pomyłek.